Organizačná štruktúra Obecného úradu v ŠOPORNI

 

Obecný úrad v Šoporni je výkonným orgánom Obecného zastupiteľstva v Šoporni a starostu obce. Zabezpečuje organizačné a administratívne veci obecného zastupiteľstva a starostu obce ako aj orgánov zriadených obecným zastupiteľstvom. Obecný úrad nemá právnu subjektivitu.

  • zabezpečuje písomnú agendu obce a orgánov obecného zastupiteľstva a je podateľňou písomností obce
  • zabezpečuje odborné podklady a iné písomnosti na rokovanie obecného zastupiteľstva a komisií
  • vypracováva písomné vyhotovenia všetkých rozhodnutí starostu vydaných v správnom konaní
  • vykonáva nariadenie obce, uznesenia obecného zastupiteľstva a rozhodnutia starostu,
  • koordinuje činnosti organizácií a ďalších subjektov vytvorených obcou
  • organizačne a technicky zabezpečuje plnenie úloh štátnej správy prenesených na obec

 

Prácu obecného úradu organizuje prednosta Obecného úradu v Šoporni. Vnútornú organizáciu obecného úradu, najmä jeho členenie, pôsobnosť jednotlivých útvarov, zásady riadenia, zásady organizačnej štruktúry a tiež ich vzájomné vzťahy, upravuje Organizačný poriadok Obecného úradu v Šoporni.

Prednosta obce na zabezpečenie vyššie menovaných úloh riadi prácu obecného úradu, ktorý pozostáva z:

  1. aparátu Obecného úradu v Šoporni
  2. referátov, ktoré plnia úlohy na úseku prenesených výkonov štátnej správy
  3. ostatných pracovníkov obecného úradu

 

  1. Aparát Obecného úradu v Šoporni pozostáva z nasledovných samostatných odborných referátov:
    • referát sekretariátu, ktorý pozostáva z jednej pracovníčky a zabezpečuje hlavne úlohy na úseku podateľne, registratúry, zabezpečuje písomnú agendu orgánov obce, archiváciu, vedie pokladňu, zabezpečuje hlásenia v rozhlase, spolupracuje na tvorbe smerníc a VZN obce na svojom úseku.
  • referát ekonomiky, ktorý pozostáva z jedného pracovníka a zahŕňa kompletnú agendu všeobecného účtovníctva, rozpočtovníctva a styku s bankami, vypracováva rozbor hospodárenia, výkazníctvo, zabezpečuje finančné operácie medzi ZŠ a obcou, vedenie dokumentácie a evidencie obecného majetku a odpisov, inventarizáciu, vysporiadanie majetkovo-právnych vzťahov, fakturácie, spolupracuje na tvorbe smerníc a VZN obce na svojom úseku.
  • referát miezd, personalistiky, ktorý pozostáva z jednej pracovníčky a zabezpečuje vedenie mzdovej a personálnej agendy, vedie komplexnú agendu v oblasti pracovno‑právnych záležitostí, služieb poskytovaných obcou, zodpovedá za dodržiavanie právnych zásad a noriem v oblasti hospodárenia s fondom pracovného času a prekážok v práci u zamestnancov, vyhotovuje zápisnice a uznesenia Obecného zastupiteľstva v Šoporni, spolupracuje na tvorbe smerníc a VZN obce na svojom úseku.
  • referát daní a poplatkov, ktorý pozostáva z dvoch pracovníčok a zabezpečujú agendu daní a poplatkov obce, vedú evidenciu daňovníkov, vydávajú rozhodnutia o daniach a poplatkoch, evidenciu SHR a podnikateľov obce, jedna pracovníčka zabezpečuje hlásenia v rozhlase, spolupracujú na tvorbe smerníc a VZN obce na svojom úseku.
  • stavebný referát, ktorý pozostáva z jedného pracovníka a vykonáva agendu súvisiacu s činnosťou stavebného úradu, zabezpečuje ochranu životného prostredia na území obce, vykonáva správu miestneho poplatku za vodu a kanlizáciu, vedie evidenciu pohľadávok a nedoplatkov, evidenciu poplatkov ČOV, spolupracuje na tvorbe smerníc a VZN obce na svojom úseku.

 

  • referát matriky, ktorý pozostáva z jednej pracovníčky a zabezpečuje aj prenesený výkon štátnej správy na úseku registra obyvateľstva, osvedčovanie podpisov a listín, vedie evidenciu cintorínov ako aj evidenciu hrobových miest, evidenciu pre zbor pre občianske záležitosti, zabezpečuje a zúčastňuje sa občianskych obradov, zabezpečuje hlásenia v rozhlase, spolupracuje na tvorbe smerníc a VZN obce na svojom úseku.
  • referát knižnice, ktorý pozostáva z jednej pracovníčky a zabezpečuje požičiavanie kníh a vedie databázu kníh, organizuje obecné kultúrne akcie, participuje na tvorbe obecnej kroniky, zabezpečuje rozvoz obedov dôchodcom, spolupracuje na tvorbe smerníc a VZN obce na svojom úseku .
  • referát sociálnych vecí, ktorý pozostáva z jednej pracovníčky a má na starosti agendu sociálnych vecí, služieb poskytovaných obcou, opatrovateľky, vykonáva šetrenie v domácnosti občanov, ktorým bude poskytnutá alebo sa poskytuje opatrovateľská služba, zabezpečuje hlásenia v rozhlase, zabezpečuje agendu civilnej ochrany, vybavuje sťažnosti, spolupracuje na tvorbe smerníc a VZN obce na svojom úseku.
  • hlavný kontrolór obce, ktorý pozostáva z jednej pracovníčky a plní úlohy podľa zákona č. 369/1990 Z. z. a Uznesení OZ v Šoporni.
  1. Prenesený výkon štátnej správy

V rámci preneseného výkonu štátnej správy má obec zriadený Spoločný stavebný Úrad v Seredi, ktorý zabezpečuje pre Obec Šoporňa a ďalšie združené obce agendu na úseku stavebného úradu, cestnej dopravy, drobných stavieb a pod. Jej náklady uhrádza v primeranej výške Obec Šoporňa.

Na základe dohôd o vykonaní práce a pracovnej činnosti pre Obec Šoporňa pracujú členovia súboru Važina, Važinka.

  1. Ostatní pracovníci obecného úradu

V rámci zabezpečenia služieb obyvateľstvu obec zamestnáva na úseku údržby a verejnej zelene štrnástich pracovníkov na 12,5 úväzku na zabezpečenie kompletnej údržby obce (komunikácie, osvetlenie, údržba všetkých obecných budov, vodič, správca – údržbár budov a zariadení obce, kurič v plynových kotolniach, vrátane starostlivosti o požiarne uzávery, separácie odpadov a starostlivosti o verejnú zeleň) a  správa vodovodu a ČOV. Referát zabezpečuje aj koordináciu činnosti aktivačných pracovníkov, koordinuje činnosť UoZ ÚPSVaR, v prípade potreby navyšuje počet pracovníkov na dobu určitú prostredníctvom rôznych projektov v súčinnosti s ÚPSVaR a 1 pracovník zabezpečuje činnosť športového klubu a údržbu celého areálu ŠK.

Obec Šoporňa zamestnáva jednu upratovačku, ktorá zabezpečuje práce spojené s upratovaním všetkých priestorov budov obecného úradu a ostatných priestorov obce a  podľa potreby pomáha pri príprave obecných akcií a reprezentačných akcií obce.

Presný popis práce je rozpísaný v pracovnej náplni každého zamestnanca, ktorý je neoddeliteľnou súčasťou osobného spisu  zamestnanca.

 

V Šoporni, dňa 01.11.2016

 

                                                                                              Mgr. Adrián Macho  

                                                                                                   Starosta obce

 

 

 

Zoznam zamestnancov :

Telefón:

  • Mgr. Adrián Macho 0908 436 660
  • Ing. Martin Gála 0908 772 932
  • Lenka Gálová 0940 633 914
  • Michaela Špániková  0940 633 916
  • Ing. Matúš Šajbidor 0940 633 917
  • Alena Švecová  0940 633 918
  • Mgr. Katarína Búranová 0940 633 919
  • Zuzana Belúchová 0940 633 920
  • Jana Príbelová 0940 633 921
  • Miroslav Kovaľ  0940 633 922
  • Daniela Vozárová 0940 633 923

 

Organizačná štruktúra úradu v Šoporni

Pracovný poriadok